2007. augusztus 17., péntek

Első napok egyedül

Az úthoz tartozó térkép:


A romániai részhez:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&msa=0&ll=45.259422,23.554688&spn=7.036375,20.43457&z=6&om=0&msid=109805356583467589841.00043827bec30e9d5cbdf

Majd a bolgár részhez:

http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=109805356583467589841.000438290e07e888a4f23&ll=44.527843,22.873535&spn=7.126242,20.43457&z=6&om=1




14-en, kedden reggel Manci neni 4 szendviccsel vart, hogy azokat az utra keszitette. A 22 kilos hatizsak mellett nem volt problema a 4 szendvicset bepreselni, igy rovid bucsu es fenykep keszitese utan elindultunk Attilaval, hogy kivigyen a varos hataraba. Utkozben meg megalltunk egy kolara, majd 11-kor tenyleg elindultam.


Az elso fuvarom kb 6-7 percre jott, egy szekelykeresztturi fiu vitt el, aki a piacon arult Udvarhelyen. A srac Marosvasarhelyen tanul informatikat, edesapja meghalt mar, es hetvegenkent es nyaron segit mezogazdasagi munkakban otthon, hogy penzt jelentsen az anyukajanak. Bar Romaniaban szokas, o penzt nem fogadott el a fuvarert, azt mondta, hogy csak megsertenem vele, igy sok szerencset kivanva elvalltunk egymastol.
A Keresztturtol Hejjasfalvaig tarto 10 km-es fuvarra kb 10-15 percet vartam, majd egy Svedorszagba kitelepult szekely bacsi vett fel, aki az unokajaval volt. Elmondta, hogy jol erzik kinn magukat, de eros a honvagy azert, meg hogy tavoliak kint az emberek. Nem gyozott meg, es nem is nagyon akart, hogy jobb kinn az elet, dehat ha sikerult ravenni, biztos nem hiaba csinalta. A frissen vasarolt Daciajat szidta, mert Roverhez volt szokva kinn, de ramutattam, hogy az ut minosege miatt, talan jobban jar, hogy egy Daciat vezet eppen.

Hejjasfalvarol 5 perc alatt kaptam egy szenzacios fuvart egy sractol, aki Marosvasarhelyrol Tulceara tartott eppen (Duna-delta), igy kb 350 km-t tudtam vele utazni. Egy kisbusszal hajtott es epitomunkasokert ment eppen, igy az ures autoban utkozben gyakorlatilag minden stopposert megallt. Mivel szinte minden utas magatol adta az 1-5 lejeket a rovidebb utakert, hogy ne okozzak csalodast a vegen en is adtam 15 lejt, hogy nehogy rossz szajizzel valljunk el. A sofor roman/magyar vegyeshazassagbol szarmazik, igy mindket nyelvet beszelte, de szamomra a stilusa a romanhoz allt kozelebb. Mar csak az is erre utalt, hogy miutan vegeztem egy doboz sorrel utkozben, biztatott, hogy csak hajitsam ki az ablakon. Nehez volt meggyozni, hogy varok a legkozelebbi kukaig, de - az erthetetlenseg minden jelet megmutatva - vegul belenyugodott.
Kb 90 km-rel Constanta elott szalltam ki, ahol naivan egy masik kisbuszba szalltam be, ami hivatalos stoppos jarat volt a varosba, igy 10 lejembe kerult az ut, este 10 korul ereztem a varosba, majd par helyi jaraton bliccelve korbejartam a varost, megismertem a reszeit, majd mivel kevesen beszeltek angolul, ugy dontottem, hogy inkabb a tengerparton egy parkban alszom. A faradtsagtol, az ehsegtol (1 szendvicset ettem meg osszesen), szinte osszeesve megkerdeztem az egyik rendort, hogy hol lehet biztonsagosan aludni, valami parkban vagy a tengerparon, mire mutatott egyet ami egy elhanyagolt turistalatvanyossagnak tunt. Eloszor a padokon probaltam meg ugy helyezkedni, hogy kenyelmes legyen, majd a parkban heveredtem le, bebujva mindket zsakomba, mely utolag, a heves verejtekezessel bizonyitotta, hogy tulsagosan elovigyazatosnak tunt. A hatizsakomon atbujtattam a labamat, majd az enyhe ammonia-szagban probaltam orakon keresztul elaludni. Sajnos, mivel agyonparaztam magam, hogy tortenik velem valami, ez 4-5 oran keresztul nem sikerult, es eleg rosszul voltam. Aztan vegre, - gondolom a faradtsagtol - vegul elaludtam de masfel ora mulva megjelent 5 kutya es addig szaglasztak korulottem, es kezdtek el hangosan ugatni, hogy nem birtam visszaaludni. Kozben pirkadt, igy osszepakoltam, ket helyi buszon logva kijutottam a varosbol. Del fele vettem az iranyt es egy pertrezselyem kereskedo vett fel, aki tekintettel arra, hogy egy szot nem beszelt idegen nyelven jol felhangositotta a zenet, es mentunk del fele. 10 km-rel a hatar elott rakott ki, ami az utolso varoska, itt kb 3 km-es turaval keresztulvagtam a varoson es mivel sikertelen volt az autokra varakozas, egy kisbusszal, 2 lejert lementem a hatarig. Ott gyalog haladtam at; valtottam 50 dollart, hogy ne legyen gondom kesobb. A hataron egybol felvett egy regi 9 szemelyes VW transporter, amiben mar eleve 10-en ultek, de osszehuztak magukat. Eloszor en jutottam a toloajto melle, melyet a nagy melegre valo tekintettel nyitvatartottak vegig, igy kapaszkodtam picit a plafonban, es tuleltem az elso 100 km-t. Utkozben odaadtam nekik a maradek 5 lejemet tankolas kozben, bar mondtak, hogy nem kell, csak nem banjak ha megis. Megalltunk Balchik varanal, de szemlatomast szurta a szemuket, hogy belepo van, majd mindent megtettek, hogy hatso bejaraton bejussanak, de az orok megakadalyoztak oket mindenhol. Vegul a tengerpart felol 3 srac atugrott a keritesen, en pedig inkabb a harom lannyal a stegeket neztuk meg. Bar szivesen furodtem volna, a tenger telis-tele volt meduzakkal, tehat feladtam.





Kb masfel ora mulva talalkoztunk a kijaratnal, ahol meglatogattuk az egyik helyi kisuzletet, ahol - en naivan bementem venni egy asvanyvizet. A harom lany kozben kint lazan leult meginni 1-1 nesteat, elraktak 3 tovabbit, energiaitalokkal egyutt a taskajukba. Miutan talalkoztak a tobbiekkel, 7-en egyszerre megrohantak a kovetkezo boltot es a zsebukkel tele kijottek fizetes nelkul. A varosbol kifele jovet a szorakozas az volt, hogy fejre celozva kekszet dobaltak mindenkire a nyitott ajton keresztul. Kesobb, bar lejjebb celozva a kekszeket diok valtottak fel. Az egyik srac buszken mutogatta, hogy letepte a mellette allo lada rendszamat. Miutan lattak, hogy nem nevetek veluk egyutt a vicceken, felajanlottak, hogy Varnanal kiszallhatok, ha normalis emberekkel szeretnek utazni. Tekintettel arra, hogy ok is hiaba jottek Varnaig a Sepultura koncertre, ugyis visszafordultak, nem volt problema, hogy kiszalltam. Megneztem a helyi katedralisban egy keresztelest, majd a rendoroket kerdeztem a helyi tourinfo irodarol, de nem hallottak olyanrol meg. Elmentem egy netkavezoba es a cirillbetus honlapok kozott nagy nehezen megtalaltam egy terkepet, ami odavezetett. Itt felszines felvilagositast kaptam, egy fenymasolt helyi terkeppel. Egy furdo utan erdeklodtem, mivel nagyon faradt es izzadt voltam. A kozelben volt egy, es arra vettem az iranyt. A furdo az elejen erdekes volt, igazi furdomesterrel. Miutan figyelmeztetett, hogy nem kell nadrag, kezdett gyanussa valni a dolog, majd miutan lattam, hogy a bent levo 2 "uriemberrel" egyutt mindossze derektol lefele neztek ram, de oda szinte egyfolytaban, tudtam, hogy nem vagyok teljes biztonsagban. A furdo mester megmutatta, hogy kell egy tallal lemosnom magam a mosdobol, majd zuhanyoztam egy jot es bementem a forro medencebe. Ide utanam jott, majd hirtelen elkezdte masszirozni az arcom igy szembol, mikozben ultem a medence szelen/aljan levo padon. Szoval meglehetosen kenyelmetlen szituacioban probalt egyre kozelebb jonni. Majd valoszinu erezte az arcizmaimon, hogy cseppet sem ellazultak, abbahagyta. En meg gyorsan megborotvalkoztam, feloltoztem es elsiettem. Ekkor eleg nagy elkeseredettseg jott ram. Remenytelennek ereztem az utamat, es szornyen kiszolgaltatottnak magamat, ugyhogy feltettem, hogy ezt a modjat feladom az utamnak, es ujragondolom az egeszet. Ekkor ugye osszesen 2 ora alvason voltam tul, egyfolytaban gorcsben volt a gyomrom, hogy a sracokkal egyutt engem is elvisznek, a varosban alig beszelt valaki angolul, es aki beszelt, az is szeretett volna minel elobb tul lenni a beszelgetesen, valamint a hatamon volt 22 kilo, amit egy pillanatra nem hagyhattam magara. Egy szo, mint szaz reggelig adtam magamnak idot, hogy eldontsem. Fogtam egy stoppot kifele a varosbol, Albenaig, 15 km-re eszakra Varnatol, es kb 50 meterre az uttol egy fenyvesbe bementem felallitani a fuggoagyamat. A faradtsagom miatt teljesen kiment a fejembol az izgalom, igy sikerult egy jo melyet aludni. Reggel egy mokus es egy teknosbeka hangjara ebredtem, es ereztem, hogy jol kialudtam magam. Megettem a masodik szendvicsem, majd az utolsot otthagytam az allatoknak.

Lementem Albena tengerpartjara, ami egy korbekeritett szallodavaros, telis-tele turistaval es magas arakkal. Kicsit furcsan neztek a hatizsakra, foleg a tengerparton, de nem zavart. Leheveredtem a napernyok es a tenger koze, az egyik sor szelen, hogy jol lassam a cuccom, majd irany a tenger. 3 ora furdozes es napozas utan alaposan lezuhanyoztam es visszamasztam a foutra. Egy kettes golf vett fel, egy szofiai rendezo vett fel, aki a 300 km-re levo Plovdivba igyekezett. Eloszor Varnaig kertem az utat, de miutan mondta a celjat, elgondolkoztam, hogy vihetne tovabb is, Varna nem volt rendkivuli. Varnanal egy benzinkutnal megalltunk, ahol egy sor tarsasagaban a terkepemen vegigmutatta a helyeket, amelyeket erdemes vegigjarni Bulgariaban. Fiatalabb koraban sokat stoppolt, es ezert ismeri a legtobb helyet.
A tarsalgas kozben ratertunk a kapcsolatokra es a hazassagra, majd mondta, hogy o 43 eves es meg nem hazas. Rovid idon belul kiderult, hogy ennek meg van a megfelelo oka: meleg volt. Egy pillanatra arra gondoltam, hogy vagy egy ilyen orszagba kerultem, vagy az en formam ilyen, de aztan miutan tovabbfejlodott a tarsalgas, vegul eloszlatta az aggodalmam. Igazabol egy percig nem felteteleztem barmilyen aljas szandekot, mivel teljesen targyilagos volt a temaval kapcsolatban. Mindenfele szex, szerelem partnerkapcsolat tema utan Irakliban rakott ki, ahol meg megivott velem 2 sort, es evett egy tal sult halat, amelybol en is ettem (!). Irakli egy tengerparti hippi-hely, termeszetvedelmi ovezet, tehat egy haz sincs a kornyeken es a hely telis-tele van fiatallal. Mindenki vadkempingezik a homokban es jol erzik magukat. Egy bar van csak az 5 km-es part egyik vegen, viszont itt meleg kajat is lehet kapni.
Miutan egyedulmardtam, egy ideig irtam meg az emlekeimet, nehogy elfelejtsem, majd odamasztam az egyik satras tarsasaghoz. Az elejen keszek voltak harom mondatot angolul beszelni velem, majd ez az este folyaman nem fordult elo tobbet. En meg probalkoztam lekuzdeni a gatlasossagukat par kerdessel - hatastalanul. Aludni tertem, majd legkozelebb csak hajnali 3 fele ebredtem fel, amikor tolem kb 2-3 meterre 3 vaddiszno turta fel eppen a sator elott hagyott kajakat, es rofogtek veszettul. En - egyedul sator nelkul - rendesen agyonparaztam magam, de szerencsere kb 10 perc utan az egyik srac kijott egy satorbol, es elzavarta oket. Pirkadatkor az egyik meg visszajott, igy volt idom lefilmezni gyorsan. Irakliban az eg olyan csillagos volt, mint amilyet meg nem lattam. A hippi hangulatnak koszonhetoen teljesen megbizott mindenki mindenkiben, es peldaul a barban az egyik asztalon volt egy hosszabbito telis-tele toltesen levo mobilokkal. Sok nudista is volt, akik egy igazan dagadt lany kivetelevel nem is zavartak. :)
A mellettem levo satorban levo par eppen indult ugyancsak, es elhoztak a 20 km-re levo Nessebarba, ahol az elso dolgom volt ezt a netkavezot felkeresni, es tekintettel arra, hogy 4 oraja irom ezt, ideje mennem. Jelentkezem kesobb, addig probalom megoldani, hogy fenyekepeket es videokat is feltolthessek.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mátékám, én én is megéltem egyet, s mást Segesvártól a határig. Volt olyan izzasztó, mint a sztorid a fürdőben, csak itt a masszírozni vágyó lágy buzik helyett egy összevert fejű románcigány kezdte agyonverni élettársát a kupémban, miután jól bepiáltak. Részletezném, de nem ezért készült az oldal.
Ne csüggedj, bízz magadban, vigyázz magadra!

Névtelen írta...

Ja, és VISZLÁT!